وصیت‌نامه شهید سید صفدر تقوی خصال

با کاروان شهدا
کاروان شهدای شهر تشان
زیر نظر محمود طیّب

*رسانۀ فردا/ اشاره: به راستی که شهدا آینه‌ای تمام‌نما برای دیدن راستی‌ها و ناراستی ها، کاستی‌ها و کژی های درون و برون ما و تلنگری برای بازبینی و تأملِ ما در خویشتن خویش هستند. آنانی که بی هیچ خواسته و ادعایی، شیرین‌ترین و گران‌ترین داشته‌هایشان را بر طبق اخلاص گذاشته و به نبرد با دشمنان خارجی و داخلی ایران و جانفشانی برای میهن و دفاع از مردم و داشته‌های اعتقادی و ملی آنها پرداختند.
وصایای شهدا و آثار به جا مانده از آنها، چه وصیت‌نامه و عکس باشد و چه روایت و خاطره و اسناد؛ همگی گنجینه‌ای بزرگ از صداقت، معنویت؛ و دنیایی خاص و پاک از اخلاص و صمیمیت و خودملامتی هستند. وجه مشترک همۀ این وصیت‌نامه‌ها، اظهار گناه است. و این خود نشان از اوج پاکدامنی و پاک‌سیرتی این بزرگواران حماسه‌ساز است.
شهید تقوی، برخاسته از خانواده‌ای‌‌ محبوب و مردمی در شهر تشان و فرزند سید لطیف(میر لطیف) از سادات مورد احترام و صمیمی این شهر است.
این ستون به طور ثابت در هر شماره به موضوع شهدا و وصایای شهدای شهر تشان و حوزه انتشار این هفته‌نامه می‌پردازد.
از خانواده های محترم شهدا، هم‌رزمان گرامی آنها، آزادگان گرامی و علاقمندان به موضوع شهدا درخواست می‌کنیم متن کامل وصیت‌نامه‌ها، عکس ها، اسناد، روایات و خاطرات خود را از شهد به ا این هفته‌نامه بفرستند.
تلاش من بر این بوده و است که عین متن اصلی وصیت‌نامه را بی هیچ دخل و تصرف واژگانی و مفهومی، اصلاح و درست‌نویسی کرده و به طور رسمی منتشر کنم. باشد که همواره پیرو راه شهدا باشیم و شهدا را شاهد اعمال و رفتار خود بدانیم و ادامه‌دهندۀ رسالت ملی و باورهای اعتقادی آن‌ها باشیم.

وصیت‌نامه شهید سید صفدر تقوی‌خصال
تولد: ۸/۱۲/۱۳۴۸ ـ شهادت: ۸/۵/۱۳۶۲

بسم الله الرحمن الرحیم
« فلیقاتل فی سبیل الله الذین یشرون الحیوه الدنیا بالاخره و من یقاتل فی سبیل ا… فیقتل او یغلب فسوف نوتیه اجراً عظیما»
مومنان باید در راه خدا با آنانکه حیات مادی را بر آخرت برگزیدند جهاد کنند و هرکس در جهاد در راه خدا کشته شد یا فاتح گردید زود باشد که او را اجری عظیم دهیم» (قرآن کریم)

ای خدای مهربان و ای معشوق عاشقان پیداست که من نتوانستم بنده‌ای خدمتگزار باشم و بتوانم درست فرامین و دستورهای تو را به جا آورم. ای خدای مهربان من آنقدر گناه دارم که خجالت می کشم با بدن سالم سالم، بیایم ولی رهبرم با بدنی آغشته بخون و تکه تکه بیاید.
بار پروردگارا گرچه من لیاقت شهادت را ندارم ولی تو رحمان هستی و نا امید از لطف تو نیستم. زیرا خودت فرمودی «من عشقنی عشقته و من عشقته قتله و من قتله». هر کس بمن عشق ورزد عاشقش می شوم و آنوقت معشوقم را می کشم و خونبهایش خودم هستم.
ای خدای مهربان این جان ناقابل را قبول فرما و مرا با شهدای کربلا محشور فرما .
پدر مادر عزیزم و برادران و خواهران مهربان گرچه نتوانستم حق شما را ادا نمایم عذر می‌خواهم به‌خصوص پدر و مادر من. حتی نتوانستم ادای حق یک روز شما را به‌جا آورم. خواهش می‌کنم برایم گریه نکنید و می‌خواهم که از شما سؤال کنم که آیا دوست نداشتید که فرزندتان به آن چیزی که دوست داشت برسد؟ البته که اینطور نیست. اما ای مردم مسلمان! گرچه من نتوانستم خدمتی به شما بکنم، اما از شما می خواهم در اطاعت از امام و یاری مستضعفین بیشتر تلاش نمائید. همانطور که قرآن می فرماید: «و مالکم لا تقاتلون فی سبیل الله و المستضعفین من الرجال و النساء و الولدان».
چرا در راه خدا و آن مردم بیچاره از زن و مرد و کودک قیام نمی ‌کنید و شما جهادکنندگان در راه خدا باشید و امام را دعا کنید که چشم امید همه به اوست.
ای خانواده گرامی صبر کنید و در مصیبت من گریه نکنید و هرکس طلب از من طلب دارد آن را بپردازید و خواهش می‌کنم هر کس بر من حقی دارد مرا حلال کند.انشاء الله تعالی پیروزی نزدیک است و نابودی دشمنان اسلام صد در صد نزدیک است.
روز محشر عاشقان را با قیامت کار نیست
کار عاشق جز تماشای وصال یار نیست
از سر کویش اگر سوی بهشتم می‌برند
پای ننهم گر در آنجا وعدۀ دیدار نیست
برادر حقیر شما: سید صفدر تقوی/.

منبع: هفته نامۀ تشان فردا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *