اندر حکایت کاندیداهای مجلس/حامد عسکری

جدطنزی در احوالات دلسوزان ملت!!
حامد عسکری

همانطور که می دانید فصل انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک است و در حال حاضر دیدارهای خانه به خانۀ کاندیدای نمایندگی مجلس به‌صورت مستمر و با صلابت!! در جریان است، در همین راستا قصد دارم چند نکته از نکات مهم این دیدارها را به رسم سال‌های گذشته یادآوری کنم:

۱ـ در این دیدار ها و در برخورد رودرو با کاندید محترم خونسردی خودتان را حفظ کنید! احتمال دارد کاندید محترم طی یک حرکت کاملاً احساسی و نمایشی بخواهد دست شما را ببوسد. این حرکت قبل از انتخابات کاملاً طبیعیی و شگردی سیاسی جهت جذب آرای بیشتر است؛ لذا هرگز گول نخورید و خام نشوید.

۲ـ در هر ساعت از شبانه‌روز اگر به تلفن همراه ایشان زنگ بزنید، با رویی گشاده و حوصله ای وافر پاسخگوی شما هستند. حتی اگر بخواهید با آنها تندی هم بکنید. اینها همان افرادی هستند که یک روز پس از انتخابات شما را به جا نمی آوردند و اصلا جواب سلامتان را نمی‌دهند. و البته باز هم نخواهند داد.

کارتون. وعده های انتخاباتی

۳ـ شعارها و وعده‌های قشنگی از خودشان پراکنده!! می‌سازند که بعضاً این وعده ‌ها از توان و صلاحیت ریاست جمهوری هم خارج است؛ ولی خب باید چیزی بگویند و به قول معروف جلسه خالی از لطف هم نباشد،. این نیز شگردی بیش نیست، پس آگاه و هوشیار باشید.

۴ـ تا می‌توانید در ضیافت‌های شام و ناهار این عزیزانِ مهربان و دلسوز شرکت کنید و تا می‌توانید بخورید و بیاشامید و برگۀ سهمیۀ بنزین و کارت شارژ تلفن همراه و اینترنت بگیرید. اینها بعد از انتخابات جان به عزرائیل هم نمی دهند.

۵ـ در هنگام صحبت و سخنرانی و حرف های صد من یک غاز، مدام در حال لبخند هستند، اما پس از انتخابات در صورت برد یا باخت (فرقی ندارد) جز بی محلی نخواهید دید.

۶ـ رسیدن به حقوق‌های آنچنانی مجلس و وام‌های بدون بهره، خانه و ماشین و امتیازات فراوان و رسیدن به بهشت بهارستان آنقدر برایشان جذاب و با اهمیت است که از هیچ وعده و شعاری دریغ نمی‌کنند. پس شما انتظار نداشته باشید تحولی در شهر و کشورت رخ بدهد. هدف مشخص است و من این نکات را یک به یک میگویم، بعدها که پشیمان شدید نگویید نمی‌دانستیم یا دیگران به مان نگفتند!!

کارتون. نمایندگان اصلح

در نهایت و با اینهمه، نمی‌گویم رای ندهید و پای صندوق های رای نروید، اتفاقاً حضورتان حداکثری باشد، ولی شما را به خدا قسم به کسی رأی بدهید که چشم و دلش سیر باشد، وضعیت مردم و شرایط فعلی ملت را درک کند و در نهایت از قطره‌قطرۀ خون شهدا خجالت بکشد. به افرادی رای ندهید که ماحصل حضورشان در مجلس شرایط اسف‌بار و دردناک فعلی جامعه باشد.
به افرادی رای ندهید که وزیری را با بیشترین آرا استیضاح و عزل می‌کنند و مجددا به همان وزیر با بیشترین آرا در وزارت خانه‌ای دیگر رای اعتماد می‌دهند.
به نماینده‌ای رای ندهید که افتخارش عکس گرفتن با یک بانوی سیاسی اروپایی باشد.
به نماینده‌ای رای ندهید که جلوِ وزرای کابینه دو لا راست می‌شود.
به نماینده ای رای ندهید که منافع شخصی خود را به منافع میلیون‌ها ایرانی ترجیح می‌دهد.
خون مقدس شهدا گریبان اولین و آخرین مسئول و وزیر و نمایندۀ بی‌توجه به مردم را خواهد گرفت و مردم با انتخابی آگاهانه‌تر در انتخابات پیشِ رو، به این بی‌مهری‌ها پاسخ خواهند داد.

منبع: هفته نامۀ تشان فردا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *